2010年2月6日星期六

领悟 -李宗盛

我以为 我会哭 但是我 没有
我只是 怔怔望着你的脚步 给你我最后的祝福
这何尝不是一种领悟 让我把自己看清楚
虽然那无爱的痛苦 将日日夜夜 在我灵魂 最深处

我以为我会报复 但是我没有
当我看到我深爱过的女人 竟然像孩子一样无助
这何尝不是一种领悟 让你把自己看清楚
被爱是奢侈的幸福 可惜你从来不在乎

啊 一段感情就此结束 啊 一颗心 眼看要荒芜
我们的爱若是错误 愿你我没有白白受苦
若曾真心真意付出 就应该满足

啊 多么痛的领悟 你曾是我的全部
只是我回首来时路的每一步 都走的好孤独
啊 多么痛的领悟 你曾是我的全部
只愿你挣脱情的枷锁 爱的束缚 任意追逐 别再为爱受苦

啊 多么痛的领悟 你曾是我的全部
这是我回首来时路的每一步 都走的好孤独
啊 多么痛的领悟 你曾是我的全部
只愿你挣脱情的枷锁 爱的束缚 任意追逐

-------------------------------------------------------------
以前听过辛晓琪的英文版的这首歌,叫Love Runs Deep, 很好听。李宗盛的声音则是另一种感觉。

--------------------------------------------------------------

Love Runs Deep

Was it something in the air? Something so rare
I feel the magic flow between us the moment that we touch
It all just feel so right even in the dark of night
Nothing could ever be better than those times when we're together

A special love that we share, love that's so rare
So let us cherish every moment every second each day
I wish time would stand still to help all our dreams fulfill
And from now to who knows when my we be blessed until then

You lift me up when I fall
You would listen when I call
You are the rock that I build on
And like your shadow I will follow which ever way you would lead
You're all that I need

Forever will my love be strong 'cause I know where my heart belong
No matter if we find out someday it's hard to say
(and who's to say)
Love has its price to pay

Forever will my love be stroing 'cause I know where my heart belong
Through all the times we smile or weep
Love rens deep in faith we keep
Forever in love...

没有评论:

网飞三体 第一季观后感

 之前看过b站的动画三体,然后是腾讯的三体剧,最后看的才是这个网飞的三体。 动画三体里面对角色外形之类的设定比较追随原著,剧情上面也还好,虽然我没看完。腾讯的三体剧我好像也没看完,但是观感就是除了大史跟想象不一样之外其他的内容比较忠于原著。但是由于审查限制,一到关于警察就神乎其神...